I kampen mellem Mercedes-Benz EQC og Renault 4 står vi over for et klassisk dilemma: praktisk SUV eller praktisk SUV? Mercedes-Benz EQC og Renault 4 deler meget af deres teknologi, men oplevelsen bag rattet og i hverdagen er overraskende forskellig. I denne sammenligning går vi i dybden med deres styrker og forskelle – fra vægt og acceleration til rækkevidde og opladningstid.
Sammenlign de vigtigste nøgletal for bilerne.
Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp tager en tidlig føring – den vejer cirka 933 kg mindre end Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC. Det giver en mærkbar forskel i køredynamik og adræthed, især i bytrafik og sving. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC er højere, Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC er bredere, hvilket kan være afgørende for familier og weekendture.
Sammenlign bilernes størrelse – længde, bredde, højde og akselafstand – så du ved, hvad der passer til din hverdag.
En standard dansk parkeringsplads er minimum 2,5 meter bred (hvid linje), men nyere pladser er ofte 2,7 meter brede for øget komfort (blå linje). Din bils størrelse og afstand til kanterne vises, så du nemt kan vurdere pladsen.
Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC har en større brugbar batterikapacitet – 28.0 kWh mere end Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp. Det kan give længere rækkevidde og færre ladestop. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC anvender NCM622-kemi, mens Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp bruger NCM. Forskellen i katodemateriale kan spille en rolle i forhold til energitæthed, levetid og bæredygtighed. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC har en batterikonfiguration på 96s4p, sammenlignet med 92s2p i Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp. Det afspejler forskelle i opbygning og køling.
Sammenlign bilernes batteri teknologi og batteri kapacitet.
Sammenlign bilernes ladeteknologi, ladeeffekt og praktiske funktioner som Plug & Charge og forvarmning.
Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp klarer sig også bedre i den virkelige verden med ca. NaN km længere rækkevidde i EVDB's testscenarie. Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp bruger omkring 46 Wh/km mindre i mildt vejr, hvilket kan give lavere driftsomkostninger i det danske klima. Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp er også mere effektiv i kolde forhold med ca. 58 Wh/km lavere forbrug, hvilket kan være vigtigt i vintermånederne.
Sammenlign bilernes forbrug og se hvad det svarer til i km/100km
Sammenlign bilernes forbrug i sommervejr og se hvad det svarer til i km/100km
Sammenlign bilernes forbrug i vintervejr og se hvad det svarer til i km/100km
Sammenlign bilernes reelle rækkevidde i sommervejr
Sammenlign bilernes reelle rækkevidde i vintervejr
Sammenlign bilernes Euro NCAP sikkerhedsresultater
Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC er hurtigere fra 0-100 km/t og klarer det 3.1 sekunder hurtigere end Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC har 258 hk mere, hvilket giver en mere kraftfuld køreoplevelse. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC leverer 515 Nm mere drejningsmoment, hvilket kan mærkes ved acceleration og træk. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC har en højere topfart med 30 km/t mere på toppen. Mercedes-Benz EQC 2019 400 4MATIC har firehjulstræk, mens Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp benytter forhjulstræk. Det kan påvirke vejgreb og køredynamik afhængigt af vejret. Renault 4 2025 E-Tech 52kWh 150hp tilbyder også op til NaN km mere rækkevidde på en fuld opladning.
Sammenlign bilernes ydelse